Algemene voorwaarden


Algemene voorwaarden
Algemene en praktijk voorwaarden Puur Pauline – Diëtistenpraktijk en coaching.

Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen Puur Pauline en haar opdrachtgever betreffende behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen

– Diëtist: paramedicus in het bezit van een Nederlands diploma Voeding & Diëtetiek en ingeschreven in het Kwaliteitsregister voor Paramedici.
– Cliënt: Degene aan wie door de diëtist advies verleend wordt dan wel diens wettelijke vertegenwoordiger(s).
– Arts: De huisarts of specialist door wie de cliënt naar de diëtist is verwezen

Afspraken

Voor het maken van afspraken kunt u bellen op telefoonnummer 06-422 41816 of via email: info@dietist-puurpauline.nl

Directe Toegankelijkheid diëtetiek
Sinds 1 augustus 2011 is de diëtist vrij toegankelijk geworden en is er dus geen verwijsbrief meer nodig om toch een vergoeding te krijgen van de zorgverzekeraar. Toch doen niet alle verzekeraars hier aan mee en vragen sommigen dus toch om een verwijzing. Daarnaast bevat een verwijsbrief van bijvoorbeeld uw huisarts vaak waardevolle informatie voor de juiste behandeling. Daarom is een verwijzing in vele gevallen toch gewenst.

Verhindering

Bij verhindering dient u dit minstens 2 werkdagen van tevoren te melden. Als u bijvoorbeeld op dinsdag een afspraak hebt, moet u dit uiterlijk op vrijdag afzeggen. Dit kan telefonisch, eventueel via voicemail, of per e-mail of WhatsApp. Voor ziekte wordt geen uitzondering gemaakt. Niet tijdig geannuleerde afspraken worden in rekening gebracht (€39,50, afhankelijk van de duur van de geplande afspraak).

Tarieven
Kijk hier voor actuele tarieven. U dient zelf in uw polis na te kijken of bij uw verzekeraar na te gaan voor welke vergoedingen u in aanmerking komt.

Toelichting behandeltijd
De in rekening gebrachte behandeltijd bestaat uit twee onderdelen:

  • De tijd waarin u als cliënt aanwezig bent.
  • De tijd die de diëtist besteedt aan zaken zoals het berekenen en opstellen van een persoonlijk dieetadvies, het informeren van de verwijzer en het registreren van uw gegevens. Hierbij bent u als cliënt meestal niet aanwezig. De totale bestede tijd wordt altijd afgerond op kwartieren.


Declaraties
Diëtistenpraktijk Puur Pauline zal de kosten die in aanmerking komen voor vergoeding rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Indien dit niet mogelijk is, ontvangt u zelf een factuur en bent u zelf betaling verschuldigd.

 

Betaling
Indien u zelf betaling verschuldigd bent wordt er na uw afspraak op het spreekuur een factuur naar u toegezonden per email. Er wordt een betalingstermijn van 14 dagen aangehouden. U maakt zelf het verschuldigde bedrag over.

Incasso
Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn van 14 dagen, bent u in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang u in gebreke blijft aan uw verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij u. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten. De diëtist is bij uitblijven van betaling gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daar mee te belasten.

In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 15,00 administratiekosten, daarna wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau.


Verschuldigdheid

Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen, ter zake de juistheid van hetgeen u verschuldigd bent, zijn de administratieve gegevens van de diëtist bindend.

 

Aansprakelijkheid

Het advies van de diëtist is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De diëtist sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door u van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van diëtist.

Klachten

Bij Diëtistenpraktijk Puur Pauline staan servicegerichtheid en kwaliteit hoog in het vaandel. Mocht u desondanks niet tevreden zijn, dan wordt u verzocht dit eerst met de diëtist te bespreken. Uiterste moeite wordt gedaan om tot een gezamenlijke oplossing te komen, indien u kenbaar maakt waarover u ontevreden bent of wat u bij een volgende behandeling anders wilt. Mochten we er samen niet uit komen, dan kan uw klacht worden ingediend bij het Klachtenloket Paramedici: Klachtenloket Paramedici, Postbus 19207, 3501 DE Utrecht, 030 310 09 29, info@klachtenloketparamedici.nl

 

Beëindigen
U kunt te allen tijde de begeleiding beëindigen. Hierbij is een afsluitend consult wenselijk, mede in verband met de eindrapportage die in de meeste gevallen naar uw (huis)arts gestuurd moet worden. De diëtist kan de begeleiding beëindigen indien de advisering en coaching naar verwachting van de diëtist niet tot de gewenste resultaten leidt. Dit zal in onderling overleg met u worden besloten.

Privacy

Alles wat u met uw diëtist bespreekt tijdens de behandeling is vertrouwelijk. De diëtist toont respect voor u en uw omstandigheden en streeft altijd naar een optimale samenwerking. De diëtist houdt rekening met u en waarborgt uw privacy tijdens de behandeling. Van toepassing is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Zie hiervoor de privacyverklaring van Puur Pauline.

Voor meer informatie over privacy kunt u de website van de Autoriteit Persoonsgegevens raadplegen.